Blogia
Incoherències

Persuasió

Ja fa uns dies, parlant amb un amic, em va recomanar un llibre sobre Sistemes Operatius. El llibre en qüestió és aquest:

http://biblioweb.sindominio.net/telematica/command_es/

(podeu descarregar-lo en pdf o script)

Bé, doncs el meu amic no és gens fan de la informàtica. Aquest llibre li'l va recomanar un professor que té de flash. El meu amic treballa normalment amb Mac, perquè el seu treball té molt de disseny gràfic i vídeo, i perquè MacOSX és meravellós (meravellosament tancat, li dic jo). Sempre li he comentat a aquest amic que prove GNU/Linux (que no "Linux" a seques, que només és un nucli que sense el projecte GNU no seria el que és, i viceversa). El meu amic sempre m'ha evitat quant a aquest tema, en general en el meu grup em consideren una miqueta pesat quant al programari lliure i la seua filosofia, i aquest, que és el meu millor amic, doncs més.

 


 

Doncs el meu amic va començar a llegir el llibre. I als pocs dies, quan va poder comentar-m'ho, em va dir:

"He estat pensant a provar GNU/Linux [evidentment ell va dir "linux"], la veritat és que aquest llibre m'ha deixat clares algunes coses sobre la inseguretat que un sistema operatiu siga completament tancat i el control que els desenvolupadors d'aquests programes privatius puguen exercir sobre nosaltres." (no ho va dir així exactament, però era això el que volia dir).

És a dir, que després d'intentar per activa i per passiva que els meus amics es consciencien a usar GNU/Linux, he descobert que han de ser ells mateixos qui ho descobrisquen. Segur que hi ha algú que s'explica millor que jo.

Per això, prenent com punt de partida aquest llibre que "va convèncer" a algú tan "escèptic" com el meu amic sobre el tema de la importància de la llibertat -o almenys, l'obertura- del Programari, crec que canviaré un poc la meua forma d'actuar quant al tema. Per a "convèncer" als altres, és necessari ésser persuasiu... i jo no ho sóc. Així que prenc prestades altres persuasions...

En fi, que aquest llibre ha de servir també per a nosaltres mateixos, els qui ja fomentem el software lliure. La filosofia del programari lliure és més important que el programari lliure en si mateix, igual que la idea de llibertat és més important que la llibertat en si mateixa. Pot sonar idealista, però això és perquè vivim a una societat on la idea de llibertat està en procés d'oblit degut al fet que ens creiem lliures.

En la mateixa pàgina de l'enllaç que us he posat, és possible veure una llista d'altres llibres. Us ho deixe ací:


http://biblioweb.sindominio.net/telematica/

0 comentarios