Blogia
Incoherències

Música en català

Aquest any m'he preocupat una mica de "descobrir" grups en català...

He descobert una bona quantitat de grups que m'han agradat, hi ha de tot i la veritat és que n'he trobat grups que mai haguera pensat que m'arribaren a agradar molt.

Gràcies a la sèrie Porca Misèria, vaig conéixer a Feliu Ventura (cantautor valencià) i al grup "ERM". Feliu Ventura és cantautor, no està malament... unes cançons millor que d'altres. ERM és un grup de pop-electrònic.

Per altra part, vaig estar buscant més coses per mi mateix i vaig anar preguntant a la gent i així vaig conéixer als Gossos, Whiskyn's, Ja t'ho diré...

A més a més, l'altre dia vaig escoltar a la nova ràdio ICat un cantant que es diu "Antònia Font".  Aquest últim és realment estrany, m'agrada molt, però.

 

Entre les cançons que m'agraden:

 Antònia Font

  • Tots els motors
  • Wa Yeah! (aquesta és molt molt bona)
  • Vitamina sol
  • Holidays
  • Batiscafo Katiuscas

ERM

  • Pols
  • Jardins

Feliu Ventura

  • No sé què sent
  • Barricades de paper
  • Com la pell de la bresquilla
  • Lloc 2
  • L'única diferència
  • Que no s'apague la llum

Ja t'ho diré

  • Així i tot
  • L'univers

Gossos

  • Tot és fosc

Marc Parrot

  • No m'estiris del fil

Sopa de cabra

  • Camins

 

Sense desprestigiar a Lluís Llach i d'altres... Això sí, Serrat, ho sent molt... però no m'agrada. Ho he intentat però no hi ha remei...

Centrant-me una miqueta en Antònia Font, la veritat és que és curiós el seu català. Parla amb el "mos" valencià (en lloc de "ens") i també amb l'article salat. No n'havia "conegut" mai ningú que parlés així. Supose que serà d'Eïvissa. 

4 comentarios

Mdk -

Sí, al final vaig saber que el grup era mallorquí. El que passa és que no sabia que a Mallorca utilitzavem formes molt paregudes a les valencianes...

Provaré d'escolatar els grups que em dius. A Lax'n'busto ja el coneixia, però no m'acaba...

Aeryn -

Hola! no em coneixes, però parlant de grups en català prova d'escoltar Mesclat i conèixer les cançons "desocnegudes" de Lax'n'busto.
Ah i Antònia Font no és d'Eïvissa, el seu català és català balear, és a dir de Mallorca.

Mdk -

És una bon comentari... ja deia jo que era una miqueta estrany el nom d'Antònia per un xic... (em pensava que els mallorquins eren molt especials)...

Uri -

Un comentari només.. Antònia Font no és el nom d'un cantant, ni d'una cantant.. sinó d'un grup, un grup que es va posar de nom el nom de la seva primera fan